Subscribe Now

Trending News

  • All
  • A semana em chios
  • antifascismo
  • Arte
  • Descobre o que sabes
  • Desporto
  • Domingo cultural
  • Ecologismo
  • Editorial
  • Ensaio
  • ensino
  • Entrevistas
  • Feminismo
  • Formaçom
  • Gallaecia
  • Internacional
  • Língua
  • Literatura
  • Memória
  • Memória do País
  • Na Rua
  • Novas da Galiza
  • Opiniom
  • Política
  • saude
  • Terra

Conversas

Só falo dos horrores que saim à lus depois do caso Pelicot com as mulheres que povoam a minha vida. Para os homens é umha conversa desconfortável. Porque são participantes do silêncio estabelecido? Porque têm vergonha? Porque não sabem até que ponto é algo de…

Castelao e a virtude

Há pouco mais de cinco anos, o nosso portal publicava umha resenha sobre a grande figura do galeguismo político do passado século, Daniel Castelao. Hoje que se cumprem 75 anos do seu passamento, e a sua figura, minimizada no ensino e na mídia segue a…

Carvom, jugos e frechas. A configuraçom franquista das cavalgadas de Reis

Há quatro anos, num meritório trabalho de pesquisa acometido pola Comissom de Memória Histórica, a Gentalha do Pichel oferecia ao grande público algumhas ideias fortes, apoiadas em fontes da época, de como o nacionalismo espanhol, e particularmente o fascismo, desenhou para o seu interesse a…

Denantes que escravas, rumiantes

Partilhamos poema de Gravidade 0.0., asidua colaboradora do nosso portal. Militante feminista e do eido antipressivo, fotográfa, escritora, artista, videocriadora e performer. DENANTES-QUE-ESCRAVAS-RUMIANTESDescarregar

Miguel Garcia: “O arredismo tem que olhar a espaços sociais e geográficos aos que tem atendido pouco até o de agora”

Compostelám de 1979, residente em Vila Marim, Miguel Garcia é filósofo de formaçom e ganha a vida a médio caminho entre o desenho gráfico e a formaçom em segurança informática. Logo dumha sentença de quase um lustro de prisom polo seu compromisso arredista, foi forçado…

Progredindo adequadamente

Encontrar-se a médio caminho entre duas realidades que coexisten no âmbito da saúde mental resulta oscuro e esclarecedor a partes iguais, coma duas caras de um binómio que se opacan entre sí. Acudir a consultas externas do Hospital de Psiquiátrico de Conxo converte numa experiência…

Um 2025 inçado de reptos e ilusons para a informaçom galega e comunitária

Entramos em 2025 e a equipa de redaçom deste portal repara em que se cumprem já 24 anos do digital Galiza Livre, umha presença constante com apenas pequenos curtes pontuais, produto dos efeitos que a repressom espanhola tivo, nos anos mais virulentos, contra o movimento…

Antelo e o “vale-tudo”

Como nas mesturas de cores (que disque som infinitas), as formas identitárias híbridas também o som.Nisso cavila Antelo mentres observa um bando de paxaros no céu e como estes desaparecem no horizonte.E nom somentes as formas identitárias, se nom também as construçons culturais, as formas…

A lotaria nom tocou na casa de Jonathan

A provabilidade do “Gordo” tocar é de 0,00001, ou o que é o mesmo, umha entre 100000. Menos do que morreres atropelado na rua. Ninguém sai da sua morada amedonhado por se um carro é o derradeiro que vê na sua vida, mas si som…

Contrapontos à vorágine consumista no Natal

Há um lustro, neste digital noticiávamos sobre as dificuldades de vivermos as festas do Natal com umha certa coerência quanto a hábitos de consumo e respeito pola natureza e a cultura galega. Numha multiplicaçom exponencial da publicidade capitalista e dos seus valedores políticos, a compra…

Marcha Mundial das Mulheres chama a sair às ruas e pede “políticas reais além dos minutos de silêncio”

Vinte e duas localidades galegas, do Rosal a Viveiro, de Betanços a Ourense, acolherám hoje mobilizaçons contra a violência patriarcal, que segue a deixar vítimas mortais neste ano que remata. A mais recente, o assassinato na Marinha de Rejane, de 42 anos, que leva à…

As dificuldades ocidentais para enxergarmos a China

O comentário recente de Joe Biden, apontando que Xi Jinping é um ditador, e a sua vinculaçom desta valoraçom ao feito de o sistema de governo chinês ser diferente ao dos USA, som reveladores. Semelha umha manifestaçom do pensamento eurocêntrico que dominou o mundo nos…

Antelo e a política

Antelo sabe que tem que fazer mudanças na sua vida laboral. Polo si ou polo nom, há algo que tem que mudar . Nom sabe quando e como fazê-lo efetivo, mas sabe-o. Sabe também que tem que olhar mais o céu, e que o estress…

Pablo Diego: “o nexo que nos une n’O Ferrado, sem mais condiçons, é o conhecimento e defesa da Galiza”

Pontevedrês de 1998, mui ligado à contorna rural da cidade do Leres, Pablo Diego dirige o Ferrado, coletivo cultural de interesses galegos. Antropólogo, escritor e gaiteiro, mantém na emigraçom suíça um intenso compromisso com o país, e tem achegado nos últimos tempos o seu grao…

“Altri nom”: dignidade galega a várias vozes

Fôrom muitas as tentativas de procurar equivalentes históricos à manifestaçom que decorreu hoje polas ruas da nossa capital para dizer nom ao extrativismo: as memoráveis marchas em defesa da Terra dos 70, a manifestaçom que blocou os planos mineiros a meados da década passada e,…

A era da ebuliçom global

“A era do aquecimento global já rematou; chegou a era da ebuliçom global”. Com estas palavras descrevia a situaçom climática global António Guterres, secretário geral das Naçons Unidas. E acrescentava: “a humanidade abriu as portas do inferno”. Os dados Estas afirmaçons nom som infundadas pois…

Autodeterminaçom funcional, do PG a Clara Corbelhe

O último número da Revista Clara Corbelhe foca-se no debate público por volta da “autodeterminaçom funcional”, isto é, todas as possíveis formas de autogoverno nacional aquém e além do Estado espanhol, enquanto o nosso país nom tem força abondo para exercer a sua soberania plena….

Almada, maio 2024

À procura de um café estava, às voltas, no lado da cidade mais recatado, mas movimentado – não se deixem enganar. Uma realidade diferente – dentro do que já conhecemos – numa procura incessante de encontrar um pouco do sabor português. Ora um toldo, ora…

Chamam a mobilizar-se neste dezembro em Vigo frente o turismo massivo

Quando a prática totalidade da mídia empresarial dedica os seus esforços a promocionar o alumado natalício de Vigo e a vorágine consumista e turistizadora que provoca, o movimento popular pom o contraponto. A recém constituída Plataforma frente a Massificaçom Turística Vigo-Morraço chama a cidadania a…

Dennis Meadows: “imos ver mais mudanças nos vindouros 20 anos das que vimos nos 200 anteriores”

Cada semana confrontamo-nos com sucessos que confirmam o estado decadente do sistema político e económico, com o pano de fundo dum deterioramento ambiental que também na Galiza, em forma de mudança climática e voracidade extrativista, condiciona as nossas vidas. Em tempos de guerras, ultradireita em…

Síria: destino incerto

A rapidez com que o governo desapareceu, sem que as suas tropas fizessem qualquer esforço credível para o sustentar, obriga-nos a perguntar-nos o que está por detrás dos acontecimentos. As agências noticiosas referem que o governo de Bashar al Assad foi derrubado, após apenas uma…

Todo pronto para umha nova grande manifestaçom contra o extrativismo em Compostela

Decorrerá no vindouro domingo 15 de dezembro e, segundo todas as previsons, será umha nova demonstraçom de força da Galiza auto-organizada contra as pretensons de Altri de ocupar a Ulhoa, bisbarra ameaçada polo projeto de mega-papeleira. As Plataformas pola Defesa da Ria de Arousa e…

Continuam e diversificam-se projetos formativos do Espaço Clara Corbelhe

Em menos dum lustro de vida, o Espaço Clara Corbelhe mantém umha grande intensidade na sua oferta de iniciativas formativas, num espaço que atinge os movimentos sociais e o setor mais crítico da academia. Poucas semanas depois de celebrar a sua III Jornada de Estudo,…

Conversas de bar (VI)

Antelo procura pensar em cousas agradáveis mentres trabalha. O lume na lareira, a fermosa forma das pedras da igreja de Monforte, o voar dos parrulos a poucos metros da água, o amplo horizonte desde o monte da Curota… Quando entra um guiri, pensa primeiro em…

Foi Castelao o primeiro presidente da Galiza?

No passado 15 de novembro, o parlamento autonómico aprovou por unanimidade reconhecer Daniel Castelao como “primeiro presidente” do país, condiçom derivada da sua máxima autoridade no Conselho da Galiza, depositário da legitimidade autonómica no exílio. A proclamaçom, conseguida após a iniciativa lançada por um manifesto…

Reformismo e rupturismo

Em 1876, Lamas Carvajal lançou ao público “O Tio Marcos d’a Portela”, a primeira grande experiência de jornalismo monolíngue, central para a difusom dumha identidade galega baseada no labrego, e primeiro grande ensaio anticaciquil. Nom era, nem muito menos, umha publicaçom de combate, continha críticas…

Semente prepara publicaçom de guia ilustrado mais completo do Entruido na Galiza

Como é sabido, o Entruido galego é umha das mostras mais ricas do nosso património cultural, e umha demonstraçom palpável de como a nossa identidade, a pesar das inúmeras agressons, chegou com certa solidez ao século XXI. Como acontece em tantos outros ámbitos da vida…

Ieltsin em Washington

Enquanto em Moscova, Teerá e Pequim temos na ponte de mando pessoas que semelham saber jogar ao xadrez, em Washington vem de irromper um desajeitado. Como Ieltsin na Rússia dos 90, Trump é um líder com grande instinto e intuiçom. As eleiçons nom as ganhou…

O fascismo nom se discute, é destruído

Nunca tam caprichosa se mostrou a vida que quixo que Durruti, autor desta frase, deixasse fora os fascistas da história, esmagados pela memória do filho do povo, comidos por vermes. Nesta casa vestimos de vermelho e nunca esquecemos, tal como Durruti, que o fascismo é…

Dúzias de atos denunciam “inaçom institucional” ante violência contra as mulheres neste 25 de novembro

Mais um ano, a Galiza acolhe perto dum cento de iniciativas no 25 de novembro, o dia que recorda o compromisso das irmás Mirabel, militantes antiditatoriais na República Dominicana, e por extensom todas aquelas mulheres que padecem a estrutura do patriarcado nas suas diferentes zonas….

Não sei quê ou barbárie

Nos últimos 40 anos, desde o triunfo da revolução conservadora, a tributação das grandes fortunas caiu a pique, reduzida a zero em alguns casos graças a uma combinação inteligente de reduções fiscais e engenharia fiscal. Hoje, o funcionário de uma cadeia de lojas multinacional paga…

Descobre quanto sabes (II)

Neste Domingo, de mao de Manuel Cendom, apresentamos mais umha entrega da seçom “Descobre quanto sabes”, umha forma entretida, prática e resolutiva de melhorarmos os nossos conhecimentos de memória histórica, e de nos familizarizamos com episódios importantes das luitas sociais e nacionais, na Galiza e…

Nova mobilizaçom nacional contra o extrativismo eólico, desta volta em Ourense

Será no vindouro domingo 24 de novembro diante da Subdelegaçom do governo espanhol na cidade das Burgas. Dúzias de coletivos, coordenados nesta ocasiom por @afiandoovento, percorrerám as ruas de Ourense para rematarem na Praça Maior, contra a invasom de macro-projetos eólicos, e em favor de…

O galego tem presente, chama-se Semente.

O último inquérito do Instituto Galego de Estatística vem de deitar luz sobre o acelerado processo de substituiçom linguística do galego polo castelhano, ao assinalar que o idioma próprio do País deixa de ser o mais falado depois de mil trezentos anos de evoluçom. Durante…

Chegar antes de tempo

Chegar tarde a um lugar é sempre inoportuno e molesto. Nas relaçons pessoais, demorar-se numha cita é signo de pouco respeito à outra pessoa, supom levar pouco em conta a importáncia do seu tempo e, ao cabo, a organizaçom da sua vida; no laboral, todo…

Conversas de bar (V)

A mae de Antelo vive numha residência. Comparte txabolo, TV e tabaco às vezes, Cada semana recebe a visita do seu filho.Pouco há a fazer na residência, mais que dar voltas e voltas. Algumha excecional erudita, que tem a cabeça mui aclarada, lê novelas e…

Retomam-se campanhas de socializaçom massiva da simbologia nacional

Mais um ano, o movimento popular galego fai o seu contributo pola base para conter a invasom da simbologia espanhola e o domínio da desmemória, volvendo a pôr na rua emblemas e factos históricos que a oficialidade estatal apagou. Via Galega chama a inçar de…

A semana em chios: clamor pola língua

Os recentes dados do IGE, que confirmárom a condiçom minoritária do galego na terra que lhe deu origem pola vez primeira em mais de mil anos, fixérom acordar as alarmes. Convocadas por Queremos galego, pessoas chegadas de todos os pontos do país inçárom onte a…

Vigo e o Morraço dam os seus primeiros passos na oposiçom ao turismo massivo

Na capital do sul da Galiza, que alcança nestes dias protagonismo mediático polo esbanjamento massivo de energia e a atraçom de multidons para o turismo do alumado natalício, o movimento popular desenha já a sua resposta. Nesta semana apresentou-se publicamente a Plataforma contra a Massificaçom…

A semana em chios: crise climática e crise política

A mobilizaçom massiva no País Valenciano no passado sábado segue a pôr o foco informativo na crise climática e na sua recente gestom política, da mesma maneira que coloca o debate na capacidade da extrema direita para canalizar o descontentamento, e nas alternativas nacionais e…

Errejón, a esquerda, a direita, o machismo e o feminismo

As denúncias de violência sexista contra Íñigo Errejón e a sua demissão abalaram a política e a sociedade e revelam mais uma vez a insuficiência de um sistema que coexiste com a violência contra as mulheres entre o silêncio e o anonimato, para levantar a…

Um novo olhar ao nacionalismo galego na década de 70

A década de 70 do século passado foi quiçá, junto com a de 30, aquela jeira histórica em que a causa galega se espalhou com maior rapidez e intensidade. Profundas mudanças sociais, junto com os estertores da ditadura, possibilitárom que umha nova geraçom militante, entusiasta…

Trump, um lumpencapitalista

O mais importante em Donald Trump não é a sua tão debatida condição psicológica, mas o facto de ser um grande capitalista. E de um tipo particular: um grande lumpencapitalista Apesar da sua vitória contra Harris, ninguém sabe bem como compreender Donald Trump. Pouco depois…

Markos Gamboa: “no País Valenciano vive-se um momento de medo e desespero, mas também umha grande vaga solidária”

Markos Gamboa é natural de Gasteiz mas residente atualmente em Dènia, no País Valenciano. Trabalhador agrário e desenhador de sistemas agroalimentários agroecológicos, viviu de perto a desfeita meteorológica que sacodiu a zona, com as suas enormes consequências políticas e sociais. Com ele falamos de mudança…

Comunidades no desastre

Neste digital, temos devotado os nossos modestos esforços a espalhar aquelas teses que apontam a gravidade enorme da crise climática, negligenciada por parte da esquerda, e os novos horizontes de conflitividade social que esta trazerá. Em 2021, publicávamos um artigo de opiniom que enquadrava a…

Descobre quanto sabes

Descobre o que sabes das luitas, acontecementos e datas da Galiza e mundiais, e também de questons atuais. Este primeiro bloco que apresentamos hoje é relativo à Galiza. Pom a proba os teus conhecimentos! 1ª.- Depois dum processo de unidade do independentismo que levou o…

Defuntos, samain ou magusto: comemoraçons e festas no ano novo celta

Há justo sete anos, este portal somava-se à recuperaçom revitalizada do Dia de Defuntos, Samain ou Ano Novo Celta, umha tentativa autóctone de se sobrepor à pressom da cultura anglosaxona e de consumo sobre a nossa tradiçom. Publicamos mais umha vez o artigo com o…

Coletivos de base chamam a ativar “alerta laranja” pola língua

A inícios do século XXI, parte do movimento normalizador de base, nomeadamente os centros sociais, ativárom a ideia do “bloco laranja” como forma de compatar forças pola língua arredor da auto-organizaçom e da denúncia direta do processo espanholizador. Com a ideia central do reintegracionismo e…

O estado do galego e a Internet

Ao longo dos anos, a Internet tornou-se omnipresente nas nossas vidas, tanto a nível pessoal como profissional. Na esfera pessoal, as redes sociais como o Facebook e o Instagram ajudam-nos a conectar-nos com amigos e familiares, enquanto plataformas como o YouTube, Tiktok e Netflix proporcionam…

Marta Souto, in memoriam

Há vidas celtistas que pola sua plenitude merecem ser contadas e destacadas; a de Marta Souto foi umha delas. Poucas celtistas condensam na sua trajetória vital umha síntese tam acabada e admirável de lealdade e paixom polo Celta e de amor e compromisso com a…

Vivenda, propaganda, especuladores

Um cenário criado para a ocasiom: o espaço reservado dumha biblioteca pública. Atrás, umha lona gigante, “Aloxamentos compartidos para a mocidade. Xunta de Galicia”. Várias pessoas vestidas com traje falando em espanhol, som as assessoras do vozeiro em questom, preparando a parcela para emitir a…

Necropolítica na Palestina: A Máquina de Morte Sionista

Uma das formas de analisar a situação na Palestina é através do conceito de necropolítica, cunhado pelo teórico camaronês Achille Mbembe. Num ensaio de 2003 e no seu livro “Politiques de l’inimitié” de 2016, Mbembe descreve a formação de “mundos de morte”: espaços em que…

A semana em chios: lingüicídio na Galiza

Os dados mais recentes do IGE quanto ao usos do idioma, que confirmam as piores perspetivas que o independentismo tem apontado sobre os efeitos do “bilingüísmo harmónico”, fixérom acordar as alarmas e espalhárom nas redes o conceito “emergência polo galego”. Fazemos um repasso das análises…

Conversas de bar (IV)

Antelo caminha baixo a chuva como um dia mais de Outono. Nom é umha estaçom da que goste especialmente. Sendo criança ele, lembra a cozinha da casa chea de fume por causa do vento de fora, e da avoa mal-humorada. Com a chegada do inverno,…

“Xustiza para Unai” mobiliza-se na Corunha denunciando Repsol e exigindo segurança laboral

A Galiza acumula mais do 9% dos acidentes laborais de todo o Estado espanhol, e este é um dos dados que apresentam da plataforma “Xustiza para Unai”, que se concentra hoje na Corunha, diante dos julgados. É este o dia que se pretendem dirimir as…

Ceivar congratula-se da retificaçom da fiscalia na sua pretensom de “cadeia perpétua encoberta” contra militantes galegos

Num comunicado publicado nesta manhá, o organismo anti-repressivo Ceivar valoriza o acontecido onte na Audiência Nacional, que sentava no banco dos acusados as veteranas militantes galegas Assum Losada e Antom Garcia. Frente umha pretensom inicial de condenar a ambos com mais 15 anos de prisom,…

Sobre o ataque do Irã a Israel

O Irão respondeu após vários ataques do regime israelita, e fê-lo com força, mas contra bases militares, não contra civis como é habitual no sionismo. Israel já está avisado. Apenas como exercício: ao ler uma coluna, reveja a intenção e você descobrirá coisas. Quando o…

Ceivar edita documentário “A história absolverá-vos”, repasso a duas trajetórias militantes e alegato contra a “cadeia perpétua encoberta”

Em vésperas de começar na Audiência Nacional um novo juízo contra militantes galegos, Antom Garcia e Assum Losada, Ceivar vem de editar em aberto o documentário “A história absolverá-vos”. A reportagem reconstrói a vida pública do galego e da galega que enfrentam a maior condena…

Novas da Galiza prepara relançamento com debate e festa solidária em Compostela

Em apenas uns meses, o Novas da Galiza cumprirá 22 anos dando conta, dumha perspetiva soberanista, da realidade do país e das iniciativas dos movimentos populares. Após uns meses de parom editorial, na procura de melhoras organizativas, o jornal voltará ao seu público. No sábado…

CPIG adverte contra “destruiçom programada do país” no Dia da Galiza combatente

Num extenso comunicado reproduzido no web do organismo anti-repressivo Ceivar, o CPIG fai pública umha longa reflexom com motivo do Dia da Galiza combatente. Chamando à solidariedade com os dous militantes que enfrentam mais um juízo na Audiência Nacional, o CPIG analisa polo miúdo umha…

Polêmica com um ambientalismo ingênuo

O filme de Raoul Peck O Jovem Karl Marx, de 2017, abre com uma silenciosa cena de pobres “camponeses proletários”, homens, mulheres e crianças sujos e maltrapilhos, catando madeira morta numa floresta. De repente são atacados por uma tropa de polícia montada armada com porretes…

A semana em chios: continua o clamor galego pola Palestina

Umha chuva torrencial, mais um ano, nom impediu que a Galiza se manifestasse massivamente pola Palestina, num momento em que o sionismo procura extender o seu domínio em todo o Médio Oriente. A participaçom massiva, a solidariedade internacionalista e a denúncia dos abusos policiais contra…

Nova ediçom do Dia da criança galegofalante, organizada por Brincarmos em Trasancos

Numha das cidades mais desgaleguizadas, Ferrol, um grupo de pais e maes leva mais dum ano organizado para dar alternativas de lazer e convívio àquelas crianças que seguem fieis ao idioma do país. Através do coletivo Brincarmos, relacionado com o centro social Artábria, convocam o…

Conversas de bar (III)

Antelo passeia pola beira do mar, olhando os restos do fume dos incêndios no fundo do horizonte. Bem sabe ele a sua ligaçom estreita com o negócio da celulosa, e também com o da turistificaçom. A lua andava vermelha esses dias, mas nom do lume….

Júlio Teixeiro: “Temos que situar a questom nacional galega como umha questom existencial, de ser ou nom ser”

Lucense de 1964, Júlio Teixeiro é docente de Filosofia e preparador de oratória competitiva no ensino médio. Militante do independentismo desde a mocidade, tem dinamizado várias iniciativas formativas, como o Grupo de Estudos Mádia leva ou a Escola Popular Galega. No vindouro sábado será um…

Por que a Europa caminha cega na crise climática

O capitám de barco irlandês que no 1751 descobriu a Circulaçom Meridional de Oscilaçom do Atlántico (conhecida como Amoc) -estreitamente relacionada com a Corrente do Golfo, se bem nom idêntica a ela, topou-lhe umha utilidade prática: ele utilizava as águas gélidas, mais fundas, para arrefriar…

A semana em chios: prossegue a batalha legal contra o galego

Na mesma semana em que se celebrava o Dia Europeu das Línguas Minoritárias, o PP votava em contra de universalizar o uso do galego no senado espanhol, acompanhando-a do exercício distrativo de publicar comunicados em prol do bilinguísmo harmónico. As redes sociais pronuciárom-se sobre o…

Baixar cara o mar

Os Caneiros, nome dumha arte de pesca fluvial, é um campo junto do rio Mandeu, no límite do município de Betanços. É o último lugar no que o río é navegável. A meados de agosto celebra-se lá a tradicional “Festa dos Caneiros”, que algumhas associaçons…

Movimento normalizador recorda que Conselho da Europa desautoriza a política linguística do PP na Galiza

A Mesa pola Normalización vem de fazer público ao longo desta semana mais um pronunciamento do Comité de Expertos do Conselho da Europa, que adverte contra o “incumprimento” das autoridades autonómicas do quadro que estabelece a Carta Europeia das Línguas Regionais ou Minoritárias. A posiçom…

Centrais sindicais e coletivos internacionalistas chamam a secundar na Galiza greve geral pola Palestina

Vários coletivos, nomeadamente do ámbito sindical de ámbito estatal e algumha das galegas, junto entidades internacionalistas, ultimam os preparativos para a greve geral pola Palestina, que terá lugar na sexta feira 27 de setembro, na sequência de mobilizaçons internacionais contra o genocídio. O ato central…

Ciberfeminismo(s), privilégio e brecha digital

Sou da chamada “geração Y”, mais vulgarmente conhecida como “geração milénio”: os millenials. Esta geração, que se refere às pessoas nascidas entre 1980 e 1996, vive numa época de grandes avanços tecnológicos, num mundo onde foi instaurado o domínio do virtual como sistema de interação…

Ceivar apresenta nova campanha solidária com a legenda “A história absolverá-vos”

O organismo anti-repressivo Ceivar vem de anunciar nas suas redes sociais a posta em andamento dumha campanha solidária com os dous militantes arredistas que ainda permanecem em prisom, Assum Losada e Antom Garcia. O motivo, um iminente julgamento na Audiência Nacional, em que o tribunal…

Isabel Rei: “convertermo-nos em espanhóis nom é um bom negócio para galegos e galegas”

Natural da Estrada, música e professora no Conservatório Profissional de Música de Compostela, Isabel Rei leva décadas comprometida com a língua e com a identidade galega, à que também contribuiu com umha profunda investigaçom sobre a história da guitarra no nosso país. Com ela conversamos…

Conversas de bar (II)

Antelo pegou na habitual garrafa que utilizava e foi caminhando aos poucos cara a fonte de augas termais que se atopava na vila do lado. Sabia que era um bom método para as manchas que tinha na pele, melhor que muitas pílulas que tinha tomado…

A semana em chios: Portugal arrasado, eucaliptizaçom questionada

Com o norte e o centro de Portugal cercado polo lume, e os céus da Galiza tingidos do vermelho dos fumos, a combinaçom de monocultura eucalipteira e veraos cada vez mais longos e secos mostra um presente e futuro de perigos crescentes. As redes sociais…

Pedro Rey: “a III Jornada de Clara Corbelhe pretende socializar leituras do marxismo que foram desatendidas no passado”

Investigador posdoutoral na USC especializado em Economia Política, Pedro Rey Araújo é um dos membros do Espaço Clara Corbelhe envolvido numha nova ediçom da Jornada de Estudo, que se celebrará no 5 de outubro em Ponte Vedra. Com a legenda “Um novo Marx para a…

Como a NATO e a Ucránia intensificam o perigo de confronto global

A Rússia e Ocidente estám a ficar rapidamente sem margem de manobra para evitarem umha colisom militar frontal. Por causa dos informes de que os Estados Unidos e o Reino Unido estám a piques de aprovar a utilizaçom de mísseis ocidentais para atacarem no interior…

Pequenas luitas e grandes artistas

Fora, um grupo de pessoas apoia a greve das suas trabalhadoras. Fam-no desde a mais absoluta generosidade cara a elas. Algumhas som alunas, outras amigues, outras professoras também. A atitude dum dos donos é fotografar de forma descarada às pessoas ali asistentes, e chamar à…

Antom Garcia e Assum Losada, transferidos à cadeia do Pereiro de Aguiar

Segundo informa o organismo anti-repressivo Ceivar, o preso e a presa independentista Antom Garcia e Assum Losada venhem de ser transferidos desde a prisom de Teixeiro, nas Marinhas, até a do Pereiro de Aguiar, na comarca de Ourense. O translado dá-se a petiçom da própria…

Conversas de bar (I)

Conversas de bar. Conversas casuais às sete da tarde. Umha birra que cai ao chao, um cigarro que se acende de má maneira. -Onde botache todos estes anos? Ele foi peom de obra, camelho, busca-vidas atracador. Ele foi de todo o que se pode ser…

A semana em chios: 48 anos da grande festa do comunismo português

Em tempos de individualismo e omnipresença de ativismos virtuais, um evento mantém na Europa a vigência do trabalho voluntário, a cooperaçom e a defesa dos princípios. Referimo-nos à Festa do Avante, celebrada no Seixal e organizada polo PCP, que neste ano cumpria a sua 48…

O passado oculto de González Urrutia

A atualidade informativa da semana vem condicionada pola concessom de asilo político em Espanha a Edmundo González Urrutia, candidato diretista em Venezuela após a inabilitaçom judicial de Carina Machado. Alcunhado como “herói” e “perseguido”, o candidato de Mesa de la Unidad Democrática, diplomático e professor,…

Novos casos de vulneraçom de direitos linguísticos

Poucos meses depois dum vizinho de Rianxo sentar nos tribunais por ter exigido atençom em galego na administraçom pública, novas notícias de abusos contra galego falantes dam conta da penosa situaçom dos direitos linguísticos. Em passados dias, duas cidadás lucenses denunciavam a segurança social por…

Porque a condenação do Google por monopólio importa

Por anos, o Google tem sido sinônimo de seu principal produto de busca. Gerações cresceram dependendo do serviço principal da empresa para pesquisar na web, responder perguntas e até trapacear em testes preparados por professores inocentes e trabalhadores. Mas agora tudo isso foi colocado em…

A semana em chios: mídia empresarial e servilismo

O falecimento do editor do grande meio da direita galego-espanhola deu lugar a umha proliferaçom incontrolada de apologias em diversos opinadores e inteletuais do Regime na Galiza, com ausência total de qualquer proposta crítica ou questionadora. O facto, ilustrativo do défice de pluralismo na dita…

Todo pronto para o Festival da Poesia mais internacionalista, com a causa palestina no foco

Som já 36 ediçons as que cumpre amanhá sábado o Festival da Poesia do Condado, que reunirá em Salvaterra do Minho artistas, militantes e a vizinhança em geral para achegar um grau de areia ao massacrado povo palestino. Umha jornada plena de atividades, sostida por…

A semana em chios: oposiçom social à nova lei do audiovisual galego

O digital Praza Pública recolhia em notícia o posicionamento contrário à lei por parte das entidades representantes do setor audiovisual, e também dum movimento normalizador que advertia contra o retrocesso consentido à língua que este anteprojeto prevê. A grande plataforma de oposiçom à censura rádio…

Paulo Tobio: “existe um arquivo disperso do independentismo galego, mas ainda falta sistematizá-lo e centralizá-lo”

Natural de Cúntis e residente em Souto Maior, Paulo Tobio iniciou a sua trajetória na causa galega no Movimento de Defesa da Língua a meados dos 90, para logo dar o salto a AMI e envolver-se ativamente nos centros sociais, num ativismo que compaginou sempre…

Na Europa, Gaza tornou-se um termômetro para a esquerda

Se em Harvard, no início deste ano, os estudantes receberam seus diplomas nas cores da Palestina, em Paris, essa mesma bandeira foi agitada pelos deputados do France Insoumise no parlamento. Cada conjunto de imagens nos lembra um tempo diferente: as décadas de 1960 e 1970,…

Nós, o mal e a cultura penal do inimigo

Estando preso no cárcere de Teixeiro, conheci um homem amável, inteligente e valente. Mantinha uma luta constante contra a prisão, à que denunciara tanto pelas condições laborais dos presos quanto pelas malheiras que todo o mundo sabia que se davam no módulo de isolamento. No…

A semana em chios: invasom turística e “fodechinchos”, em debate

Como cada verao, a chegada massiva de turistas intensifica-se, e com ela multiplicam-se as mostras de atropelos à convivência, à língua e à cultura galegas. A socializaçom do termo “fodechinchos” e o debate sobre que atitudes ter ante o fenómeno da turistizaçom provocou mais um…

Espaço Clara Corbelhe vindica o pensamento marxista na sua III Jornada de Estudo

Por terceiro ano consecutivo, o Espaço Clara Corbelhe escolheu as ribeiras do Leres para reunir pensamento e movimentos populares, com o alvo de dar à transformaçom social chaves inteletuais para avançar. Será no mês de outubro, em Ponte Vedra, quando vozes diversas se reunam no…

O desarme do fascismo faz-se lutando pela Terra

Os dias 16 a 21 de julho foram os escolhidos por Soulèvements de la Terre (Insurreições da Terra) para lutar por um mundo mais ecologicamente são. O encontro assinalou-se, mais uma vez, em Poitou, região francesa altamente marcada por megaprojetos industriais conduzidos pela ganância capitalista…

Nós, @s inadaptad@s

A meados de noventa do século passado, a vida social em Arteixo estava condicionada pola presença intimidadora da refinaria de petróleo, o polígono industrial, e umha indústria têxtil que, se bem já acusava os efeitos da deslocaçom da produçom em plena éxtase do capitalismo global,…

Discernir

No dicionário Estraviz, a palavra “discernir” aparece definida como “conhecer distintamente; perceber claro com qualquer dos sentidos; apreciar, distinguir”; também como “estabelecer diferença; separar, distinguir”; e mesmo como “apreciar, medir”. É um verbo pouco utilizado em galego, e na consulta online deste dicionário, a palavra…

Que há por trás da vaga fascista no Reino Unido?

Na última semana, o Reino Unido testemunhou uma onda horrível de violência racial direcionada aos muçulmanos e organizada por ativistas da extrema direita. As gangues fascistas violentas estão se alimentando da legitimação de ideias racistas pelos partidos e pela grande mídia britânica. or todo o…

Tiago Peres: “O modelo Semente é o único que garante a transmisom do idioma no mundo urbano”

Ourensao de 1975, Tiago Peres Gonçalves leva toda a sua vida adulta ligado à luita pola língua, à que aderiu através do seu inicial compromisso juvenil independentista. Autor dumha “Breve história do reintegracionismo” (Através 2014) e sócio de AGAL, recentemente vindicou num artigo de opiniom…

Contra o imperialismo da razão instrumental

Joseph Weizenbaum nasceu em 1923 na Alemanha, no seio de uma família de origem judaica. Em 1936, a família emigrou para os Estados Unidos, procurando fugir dos piores terrores do nazismo, experiência que marcaria o futuro cientista para o resto dos seus dias. Tendo começado…

Venezuela em cinco notas

1. A Venezuela é um país fraturado, social e politicamente, há décadas. As chaves, em perspectiva histórica, para uma compreensão da situação, telegraficamente, são dez: (a) a repressão impiedosamente e assassina do Caracazo de 1989; (b) o surgimento de um movimento nacionalista de esquerda na média oficialidade…

Imagens das jornadas patrióticas de 24 e 25 de julho

Graças ao coletivo artístico e de intervençom Gravidade 0.0, este portal pode oferecer-vos umha cumprida crónica fotográfica de alguns dos atos arredistas deste 24 e 25 de julho de 2024, como cada ano, silenciados pola mídia empresarial. A solidariedade com os presos e presas, a…

Este site utiliza cookies para que tenha a melhor experiência de usuário. Se continuar a navegar está a dar permissom para a aceitaçom das cookies e a aprovaçom da nossa política de cookies, clique na ligaçom para mais informaçom.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies