Por José Manuel Lopes Gomes /

Com as vistas postas no vindouro 25 de Julho, Causa Galiza continua na aposta pola cenificaçom da ruptura democrática independentista. A organizaçom convocou o conjunto do nacionalismo a umha reuniom exploratória no passado sábado ; segundo conta no seu web, umha parte importante das organizaçons declinárom participar e permanecêrom ausentes. Com isso e contodo, a força política manifesta que continua a explorar vias para “um acto independentista amplo e plural” no dia nacional.

No passado sábado, 26 agentes políticos e sociais foram convocados a umha mesa exploratória para avaliar a pertinência dumha resposta unitária à “situaçom de emergência nacional e social” que vive a nossa Terra, submida na espiral do retrocesso de direitos e condiçons de vida. Finalmente, e segundo informa Causa Galiza, só assistírom seis entidades à reuniom. AG, ANG, Briga, CUT, Compromiso por Galicia e Isca! fôrom os agentes presentes na reuniom.

Desta maneira, a ideia inicial dum acto englobador e superador da lógica partidária fica desbotada; apesar disso, Causa Galiza entende que “a liquidaçom da imaginada via estatutária” coloca a independência como única alternativa real ao estado de cousas ; a pretensom dum acto superador da lógica de siglas enquadraria-se na vontade de cenificar esta aposta, que toca um amplo abano do tecido associativo do nosso povo : de partidos políticos a centros sociais, passando por organizaçons juvenis e estudantis e importantes correntes sindicais.

Crítica e opçons abertas.

Com perspectiva crítica, Causa Galiza lamenta o “vigor que sustentam os respetivos encasilhamentos partidários, o peso determinante da perspetiva eleitoral e institucional e, também, a inassunçom de que o binómio entre rutura democrática e independentismo é hoje a única opçom de futuro para a naçom galega, a classe trabalhadora e as classes populares”.

Com o intuito de superar estas barreiras, a organizaçom anuncia que fará públicas outras opçons e formatos para a convocatória dum acto capaz de somar sensibilidades diferenciadas.