Neste Domingo, de mao de Manuel Cendom, apresentamos mais umha entrega da seçom “Descobre quanto sabes”, umha forma entretida, prática e resolutiva de melhorarmos os nossos conhecimentos de memória histórica, e de nos familizarizamos com episódios importantes das luitas sociais e nacionais, na Galiza e no mundo.
1. Alexandra Kollontai nasceu em Sam Petersburgo no ano 1872 no seio duma família acomodada e liberal. Desde já muito jovem interessou-se polo marxismo. Estudou História do Trabalho em Zurich e no 1899 ingressa no Partido Obreiro Social Democrata Russo. Sofreu o seu primeiro exílio depois da publicaçom do seu artigo “Finlândia e o Socialismo”, o que nom lhe impede a sua participaçom nos acontecimentos revolucionários de 1905. Chegada a revoluçom de 1917 participa e desempenha um grande papel em muitíssimas estruturas revolucionárias, tal como, o soviet de Petrogrado, o Komsomol, ou como nom, no Genotdel(organismo que promove a participaçom das a na vida pública). Dado o trabalho de e e o da revoluçom, nos países ocidentais fazem próprio o Código da Família criado em 1918, que significava a despenalizaçom do aborto, o matrimónio civil, o direito ao divórcio, etc…
Abriu o caminho da luita contra a dobre exploraçom da mulher, a económica e a doméstica, que confirmava uma nova força de i. E entre muitas cousas mais, percorreu as Repúblicas Socialista com forte implantaçom de populaçom muçulmana tendo em conta á mulher. Deu ducias de conferências e criou juntas de mulheres para dar esse avanço tam necessário nessas Repúblicas.
Quem foi A. Kollontai?
1. A segunda pessoa em ingressar no soviet de Petrogrado depois de Lenin
2. A primeira mulher em gerir um ministério na URSS
3. A primeira delegada internacional nos EEUU
2. – Já antes da vitória da URSS e dos aliados na Segunda Guerra Mundial vinha-se dando um enfrentamento no que podemos chamar o galeguismo/nacionalismo do exterior, a militância nacionalista galega em América que se move arredor do Consello da Galiza com as ideias de Castelao como referente, e o nacionalismo de interior, a militância na Galiza capitaneada por Piñeiro e radicada na Editorial Galáxia. O primeiro tentará que na Galiza vaiam tomando forma as ideias de Castelao e se vaia passando, se cabe, â formaçom dum partido político. O segundo nom passava de fazer uma política cultural, o que considerava o justo e necessário para aqueles momentos na Galiza.
Nesse tempo chega à Galiza procedente de Argentina, Antón Moreda, com umas ideias claras, as que representam à militância americana e às ideias de Castelao, ou seja, passar à acçom política.
Isto também coincide com a existência do grupo Brais Pinto, um coletivo de jovens, coincidentes com Moreda e as suas ideias . O primeiro passo que se deu foi a criaçom do Consello da Mocedade, aglutinador de todos os interessados, com Moreda como Secretário Geral, algo nom muito bem visto por Galáxia. Existindo uma conjuntura de entendimento entre Moreda, a recém criada Unión do Povo Galego e outr@s, o Consello deixou a sua corta vida(3 meses) havendo antes expulsos, como Moreda e outr@s, maiormente a gente da UPG.
A partir de aí o nacionalismo já mais clarificado toma rumos diferentes, A UPG segue uma linha de tendência marxista e anti-imperialista, e Piñeiro forma o Partido Socialista Galego, que nom reconhece a Galiza como naçom e tem um tinte social liberal.
Antón Moreda jogou um papel importante de aceleraçom no processo de rutura e clarificaçom dentro do nacionalismo galego daqueles anos, algo que tardou muito tempo em se lhe dar um mínimo de reconhecimento. Segundo palavras do próprio A Moreda, quem lhe dá o último impulso em América para que realiza-se esse valioso trabalho?
1. Ramón Suárez Picallo
2. Antón Alonso Ríos
3. Luís Seoane
3.-Se falamos de Xoán Xesús Gonzàlez estamos a falar da primeira pessoa que junta numa mesma organizaçom, a Unión Socialista Galega, o marxismo e o Independentismo. Começa no PSOE e na UGT, nom tendo passo polo nacionalismo. A sua prática dá-lhe a presidência da Agrupación Socialista de Santiago, mas nom tardam em aparecer discrepâncias dentro da Direçom em quanto à realidade nacional da Galiza rachando com a ASS e criando a Agrupación Nazonalista Compostelana. Pronto cria a Unión Socialista Galega, da que antes falávamos.
A sua preocupaçom nom vam ser os votos, senom criar uma consciência e manter uma ideia no tempo do que a Galiza precisa. Com a chegada do “Bienio Negro” vê-se obrigado a deixar o projeto.
Soma-se a Izquierda Republicana e por último, antes de 1936, funda e dirige Vanguardia de Izquierda Republicana.
Já dado o golpe de Estado fascista cria o Tércio de Calo, milícia popular que, como prioridade, tenta defender Compostela.
O 18 de novembro de 1936 é assassinado. Até há bem pouco nom existia reconhecimento para este avançado da política galega. Noutra ordem de cousas, funda junto Arturo Cuadrado a Livraria-Editorial Nike e no âmbito puramente literário, escreve ensaios, peças dramáticas e mostrando uma vez mais ser um avançado da época, foi o primeiro em escrever em galego sobre erotismo(Teresinha/1924, inédita), algo muito pouco comum na Galiza. Mas, quando se cria a Unión Socialista Galega?
1. 1931
2. 1932
3.1933
4.-Ainda hoje sabemos que a comunidade gitana tendo reconhecidos os mesmos direitos que o resto da populaçom do Estado espanhol, por diferentes questons nunca foi aplicada uma política social justa para que a igualdade de direitos seja real. Nom se atende às características específicas desta comunidade para que tal cousa seja um feito.
Se atendemos á história, a presença dos gitanos no Reino de Castilla e Leon remonta-se a 1425. Procedem da França como peregrinos, sendo recebidos pola Reina Blanca de Navarra, por exemplo. O Rei Alfonso dita um salvo-conduto donde se dá permissão para o bom trato e o acolhimento desta comunidade.
Mas em 1499 começam a ditar-se uma série de leis e pragmáticas que trocavam o que antes se tinha dispensado. Mais de 200 leis anti-gitanas promulgam-se desde a Corte, inclusive a proibiçom da sua fala, o Caló. Nalgumas pragmáticas já se fala de que a todo gitano ou gitana que nom trabalhe se lhe cortem as orelhas, entrem nos cárceres ou sejam expulsos. Mas chega o momento que Fernando VI ordena o apressamento de todos os gitanos do Reino, sejam homens, mulheres, anciãos ou crianças, no que se dá em chamar “A Grande Redada”.
Quando se deu a Grande Redada?
1.1703
2.1749
3.1785
5.- Dada a situaçom irregular dentro do nacionalismo e o Independentismo galego e com uma falta de clarificaçom total em quanto à reorganizaçom do MLNG, que dava pé a múltiplos momentos de uma falta de direçom, objetivos e estratégia, no ano 1990 convoca-se um Dia da Pátria, vamos dizer, anómalo para o que vinha sendo e seguiu sendo a convocatória de tal dia para o povo galego e as suas forças políticas.
Esta convocatória está conformada por APU, FPG, PCPG e o PCE-ml. Qual é a organizaçom que falta nesta listagem de convocantes?
1.PTE
2.LCR
3.PCOE
6.- Tal vez muitos nom saibam da “relaçom virtual” entre José Martí e Rosália de Castro, mais bem, do conhecimento que Martí tinha de Rosalía, o que significa a poeta galega para o libertador e grande referente do povo cubano, e da inspiraçom que lhe outorga a sua leitura para a sua obra política.
Diz Martí: “(…) aparte de la distinción que de veras me conmueve(….)no queda más remédio, siendo como soy quien de público he alzado esta bandera, que decir como la poetisa gallega Rosalía de Castro al publicar el segundo tomo de versos en dialecto: “N’era cousa de chamar as xentes á guerra; e desertar d’a bandeira qu’eu mesmo había levantado”.
Martí, assumindo as palavras de Rosália está a fazer uma grande homenagem, duas vozes universais que sinalam condutas e deveres que os comprometem a uma grande altura com os seus povos. Aqui também nos damos conta que Martí lia o galego sem dificuldade e que tinha conhecimento do português, já que faz traduçons ao inglês e castelam em diários de New York e para a editorial Appleton.
José Martí, poeta, jornalista e Herói nacional cubano, fundador do Partido Revolucionario Cubano conheceu “Cantares Gallegos” quando circulou amplamente pola Havana e diz-se que pode ser o seu mestre, Rafael María de Mendive quem lhe inculcou ao seu aluno a obra de Rosália.
Quantos anos tem Martí quando se publica e circula pola Havana Cantares Gallegos?
1.15
2.14
3.10
Respostas: 6: 10anos/ 5: LCR/ 4: 1749/ 3: 1932/ 2: Luís Seoane/ 1: Primeira mulher em gerir um ministério.