Poucos (ou nenhum) festivais de verão juntam a mais dum cento de pessoas em profundos debates políticos. Poucos (ou nenhum) festivais de verão desprendem os seus princípios e se fusionam com a vila na que é celebrado, descentralizando as suas atividades nas suas tabernas e locais. Poucos (ou nenhum) festivais renunciam a fazer público nas redes o seu cartaz em benefício da comunidade na que é celebrado e para evitar massificaçons. Poucos (ou nenhum) festivais distribuem de balde preservativos e tapons dos ouvidos, tenhem um protocolo para os cuidados e espaços tranquilos, promovem a cultura da co-escoita, o respeito mútuo e a comunicaçom nom-violenta entre as pessoas.
Na “Galiza profunda”, numha vila para muitos conhecida somente polo seu cárcere, que é Monterroso, as casas e os bares som inçados de bandeiras LGTBIQ+, pessoas de todas as idades debatem e celebram, e nom semelha haver rastro do caciquismo postfranquista que caracteriza grande parte do nosso rural. Em Monterroso, há que dizê-lo assim de claro, há um coletivo humano muito valente que é o que organiza o Agroqueer.
Esta última ediçom, por palavras des sues organizadores, quixo “focalizar as energias no essencial”, procurando a armonia com o entorno. A pessar de ter venda de álcool e provavelmente presença de algumha outra droga, como em todos os festivais, ao tratar-se mais dumha romaria com atividades que dum “festival de concertos” o foco está posto mais no convívio. Ter evitado a massificaçom também ajuda.
Ogalhá sirva de exemplo esta experiência para outros coletivos e associaçons do país, de índole diversa. Porque por desgraça, na maior parte dos eventos do país a parte de boa música o que se leva muita gente para a casa som também grandes ressacas, baixons de substâncias várias e mesmo experiências de maltrato. Vincular cuidados, aprendizagem, debate, reflexom, baile sem drogas e álcool (ainda que for somente nalgumha atividade), reivindicaçom política fusionada com o povo, transfeminismo… num evento estival numha das vilas do nosso país semelha umha grande boa ideia.