Por Antia Seoane /
A associaçom de familiares e amigas das presas e presos independentistas galegos, Que Voltem para a Casa, vêm de anunciar que a XII Marcha às Cadeias será o vindouro 21 de Abril. Sem concretizar ainda o número de autocarros que haverá disponíveis ou os recorridos de cada um deles, confirma que a ediçom deste ano 2018 será na mesma semana que a jornada internacional de apoio às pres@s polític@s.
Com esta já vam doze ediçons que o coletivo organiza esta jornada que tem como alvo principal reivindicar o traslado d@s cinco pres@s independentistas galeg@s a cadeias situadas em território galego, um direito que reconhece o próprio regime jurídico espanhol, em concreto o artigo 25.2 da Constituçom Espanhola e o Regulamento Penitenciarío, além de numerosa normativa comunitária. Este medida é um castigo engadido para familiares e amizades que querem visitar os seus seres queridos na prisom. Cada visita supom recorrer entre 600 e 1.200 quilómetros e um desembolso económico importante para umha visita de apenas corenta minutos.
Na passada ediçom mais dum centro de pessoas solidarias viajaram até as prissons de Aranjuez, Dueñas e Mansilla de las Mulas, onde cumpriam condena várias das presas independentistas galegas naquele momento, para faze-lhe chegar ao seu apoio em forma de cânticos e berros de ánimo e tratar de fazer um pouco mais lavadeira a pena.
Outras demandas
Além de reclamar o fim da dispersom, Que Voltem também exige a revogaçom da legislaçom antiterrorista, a implementaçom de todos os mecanismos jurisdicionais e protocolos que garantam a integridade física e psicológica das pessoas durante as detençons, a revogaçom da jurisdiçom excepcional da Audiência Nacional e o julgamento das pessoas perseguidas por um tribunal territorial ordinário, a desativaçom da legislaçom de exceçom a fim de evitar o uso sistemático da detençom preventiva, do 1º grão e o regime FIES, e umhas condiçons de vida decentes e humanitárias dentro das prisons.
Animamos a todas aquelas pessoas solidárias com a gente que sofre o pior da repressom por motivos políticos a que participem da XII Marcha às Cadeias. Também aproveitamos esta nova, para animar a escrever-lhe às pres@s independentistas e fazer-lhes chegar o seu apoio. Deixamos os endereços mais abaixo:
Roberto Rodríguez Fialhega
Centro Penitenciario La Moraleja
Ctra. Local P-120
34210 Dueñas (Palencia)
Eduardo Vigo Dominguez
Centro Penitenciario Ocaña 1
Mártires de Ocaña, 4
45300 – Ocaña (Toledo)
Maria Osório Lopes
Centro Penitenciario Mansilla de las Mulas
Paraje Villahierro s/n
24210 Mansilla de las Mulas. León
Raul Agulheiro Cartoy
Centro Penitenciario Villabona (Asturias)
Finca Tabladiello
33422 Villabona-Llanera (Asturias)
Diego Santin Montero
C.P. Topas.
Ctra. N-630, km. 314
37799 Topas (Salamanca)