O comité organizador das Olimpíadas Populares Galegas 2023 informou nesta semana da impossibilidade de celebrar nas datas previstas o evento que reúne anualmente ativistas do movimento popular para dedicar um fim de semana à promoçom da prática desportiva e o convívio num ambiente saudável, comprometido e divertido.
O evento, cumha meia de mais de 100 atletas em cada ediçom, com 20 provas desportivas do mais diverso: triatlo, lançamento de boina ou sacho, chave, bilharda, vôlei, luita galega, etc e que soma atividades complementares como foliadas e roteiros, é de umha complexidade organizativa e logística considerável.
As OPG som já umha veterana iniciativa do movimento galego, pois levam a organizar-se desde o ano 2011 em diferentes localidades do País. A sua característica é serem descentralizadas, pois cada ediçom é acolhida numha comarca; realizam-se a partir do trabalho voluntário, e estám muito ligadas à rede organizativa dos centros sociais.
Através do comunicado que difundimos a seguir explicam todos os detalhes que levaram ao adiamento das jornadas desportivas e populares previstas para esta fim de semana assinalando ao concelheiro de desportos do município, do PP, como causante da situaçom e avisam de que proximamente anunciarám umha nova data.
Perante a suspensom das IX Olimpíadas Populares Galegas em Cabanas
No próximo fim de semana (22, 23 e 24 de setembro) deveriam decorrer no Concelho de Cabanas a IX ediçom das Olimpíadas Populares Galegas, porém do comité organizador vemo-nos obrigadas a adiá-las.
A seguir queremos explicar os motivos polos quais temos que tomar esta decisom:
1.- Depois de semanas de trabalho (planificaçom das zonas, logística…) o Comité Organizador entrou em contato com o concelheiro de desportos, Joel Ares Faraldo, que desde um primeiro momento mostrou a sua total disposiçom a colaborar connosco.
De palavra, comprometeu-se a gerir as licenças com Costas e autorizou o uso do pinheiral da Madalena e dos banhos públicos, ficando só pendente de confirmar a utilizaçom do posto de primeiros socorros.
Ares Faraldo comprometeu-se a gerir com o CEIP Eladia Marinho a utilizaçom do seu pavilhom, para poder empregá-lo em caso de chuva. “Nom ides ter problema” fôrom as suas palavras.
O concelheiro deixou nas nossas maos a gestom da assistência da lancha de proteçom civil para a prova de triatlo.
Também a Coordenadora de Desportos manifestou que nom havíamos ter problema em utilizar o anexo da Veiga e que fechariam as pistas de padel nesse fim de semana.
2.- Na quarta-feira 13 falamos novamente com o concelheiro de desportos telefonicamente e mantivo a sua disposiçom e vontade de colaborar com a organizaçom sem pôr nenhum problema.
3.- Na passada sexta-feira 15, o concelheiro de desportos liga para nós para dizer que as OPG nom se podem celebrar e de maneira unilateral corta qualquer possibilidade de procurar soluçons à ingente quantidade de problemas que de repente aparecêrom a umha semana do seu início, com as inscriçons das equipas já fechadas.
Segundo as palavras do concelheiro nom havia tempo para contarmos com a autorizaçom de Costas (até esse momento “nom havia problema”) e que tínhamos que solicitar licença a ADIF para que a prova de bicicleta decorresse perto da ponte do comboio. Manifestamos a possibilidade de mudar o percurso da prova mas nem se prestou a ouvir alternativas.
Curiosamente o pavilhom do CEIP Eladia Marinho ia começar com obras e já nom se podia utilizar. Também o anexo do campo da Veiga nom podia agora ser utilizado já que alguém poderia querer “jogar padel” e nom podíamos tê-lo ocupado (nos dias prévios afirmara que cancelariam o padel nesse fim de semana para ficar à nossa disposiçom).
Por último Joel Ares manifestou que nom lhe tínhamos enviado o cartaz do evento para publicitar na web do concelho por se alguém queria inscrever-se, embora o anúncio fosse público em redes sociais, demos a alternativa de ampliar o prazo de inscriçom. Também nom valeu.
4.- Passamos em apenas 48 horas de ter colaboraçom total a manifestar todos os problemas do mundo aos quais nem se tentou procurar soluçom nem se quijo ouvir alternativas.
5.- Denunciamos publicamente a atitude do governo municipal do Partido Popular de Cabanas privando-nos dumha jornada lúdica e desportiva onde estavam inscritas mais de 75 desportistas com idades dos seis até os setenta anos e com equipas da Comarca do Eume, Corunha, Trasancos, a Terra Chá ou Ponte Vedra.
Somos conscientes que por trás da proibiçom de facto das Olimpiadas Populares Galegas há umha motivaçom mais política que técnica, de saúde ou de segurança. Só assim pode explicar-se a mudança de atitude.
Sabemos que no Partido Popular todo o que sai das suas coordenadas ideológicas molesta, e umha atividade desportiva organizada desde os movimentos sociais nom ia ser umha exceçom.
Do Comité organizador procuramos umha soluçom de urgência para nom termos que tomar a decisom de cancelar, mas nesta altura qualquer opçom é inviável com tam pouca margem.
Lamentamos a situaçom e já estamos a trabalhar para procurar umha nova data e outro concelho que mostre mais disponibilidade de colaboraçom. Nos próximos dias confirmaremos as datas e a nova localizaçom.
Comarca do Eume, 17 de setembro de 2023