Logo de apresentar-se no panorama político nacional com dous grandes actos em Lugo e Ourense no passado curso, o Projeto Estreleira volta a chamar a sua base a sair à rua, de novo com as ideias força dos símbolos, o orgulho galego e a memória histórica. Se na cidade das muralhas o motivo central era recordar o momento fundacional do nacionalismo, e em Ourense começar a socializar umha nova simbologia republicana comarcal, neste Outono, Estreleira chama a rachar a fronteira mental espanhola e a recavar apoio e compreensom dessa naçom vizinha que fala o nosso idioma e é proclive a compreender-nos. Nas redes sociais, o Projeto vem de anunciar que o vindouro 3 de dezembro, as ensenhas galega e portuguesa ondearám no Porto.

O anúncio fijo-se público no dia de ontem, logo de se ter anunciado umha nova iniciativa ainda por concretizar. Na linha de actos com cuidada cenografia e forte carga simbólica, Estreleira escolhe nesta ocasiom a grande capital do norte português, cujos habitantes, na linguagem popular, ainda som conhecidos como ‘galegos’ ou ‘galegas’. Umha herança dum passado que nom se dá apagado, quando o Antigo Reino alcançava o Mondego, e que ficou recolhido na simbologia da monarquia sueva. 

O cartaz com o que o Projeto Estreleira anuncia o acto leva de facto as ensenhas galega e portuguesa vinculadas pola ensenha sueva; umha bandeira cuja existência se desconhecia há pouco tempo, mas que o independentismo, nomeadamente através dos centros sociais, foi popularizando mais e mais ao longo de duas décadas de acçom de rua. 

Num programa ainda por fazer público, Estreleira informa de que conta com o apoio de militantes da esquerda portuguesa, e de facto o acto concebe-se como umha jornada de irmandade: ‘Galiza-Portugal, naçons irmás’ é a legenda, acompanhada pola consigna do Zeca Afonso ‘Traz um amigo também’. Do Projeto esclarecem que estám a trabalhar cotovelo com cotovelo com pessoas do país vizinho também empenhadas ‘na soberania e na justiça social’. 

Para facilitar a assistência ao acto, Estreleira informa que se disponibilizará transporte gratuito por autocarro. Em vindouras semanas, e segundo o faga público o Projeto, este portal dará conta de mais detalhes da iniciativa em andamento.