O laboratório Mutante para a ecologia dos saberes é um projecto promovido pola cooperativa Outonia S.Coop e a ilustradora Eva Piay. Financiado pola ONG Axuda en Acción, através do projecto europeo #1planet4alh.

Trata-se dumha iniciativa que tivo como ponto de partida as “Mutant´s: Xornadas de Innovación Rural”, celebradas em outubro de 2019. Na atualidade, rexordem para continuar -como versa a sua banda sonora-; a fim de converter-se numha sorte de filosofia da que agromem periodicamente atividades para a promoçom da sustentabilidade ambiental e a defensa dos territórios rurais.

Nesta ocasiom, o projeto está dirigido a pessoas moças -de entre 18 e 35 anos – e tem como eixo transversal a luita contra o cambio climático.

O Laboratório Mutante é um jeito de imaginar, visibilizar e criar outros jeitos de ser e estar na terra, desde o cuidado e o respeito por esta. É um fío através do cal tecer redes para compartilhar e também, um meio de ensinança-aprendizagem, que promove modelos de vida mais sustentáveis desde a experiência.

Com umha duraçom de seis meses – de Março a Agosto do 2022- estrutura-se através de três tipos de acçons diferenciadas – webinários, encontros presenciais e campanha #sermutante em redes sociais- que combinam os meios analógicos e virtuais.

Os webinários serám um total de três encontros, retransmitidos em vivo na plataforma ZOOM e subidos posteriormente à canle de Youtube do projeto. Estas juntanças, ham tratar temáticas vinculadas à educaçom ecosocial, à produçom e consumo sustentáveis e às alternativas geradas desde a cooperaçom para transitar a emergência climática. Através deles ham-se gerar conversas coa metodologia do focus group e o debate cooperativo. Nas que, tanto as participantes como asistentes, poderám partilhar pontos de vistas e pareceres diversos sobre as temáticas propostas.

Aliás, estám previstos dous encontros presenciais em territórios de montanha, com o eixo vertebrador da reinterpretaçom do abandono. “O Monte com Nome” no concelho de Folgoso do Courel e “Deconstruir o hábitat” em Maceda de Trives. Duas jornadas vivenciais nas que se tratará de transitar o espaço a través dum olhar que permita mudar a cosmovisom do abandono no rural.

Paralelamente, deu começo umha campanha em redes -Instagram e Facebook- a través da qual se irám intercalando diferentes açons. Através das seçons “E ti como mutas?”, “Pílulas Mutantes” e “Recetário Mutante”, tratarám de combater-se mitos relacionados coa crise climática, apresentar informaçom veraz em torno a temáticas ambientais ou diversas experiências de trabalho. Algumhas destas criaçons serám realizadas polo alunado da Universidade de Santiago de Compostela, mediante umha experiência de Aprendizagem serviço -Aps- neste eido.

Pode-se encontrar mais informaçom sobre o projeto nas suas redes.

Facebook: @ruralmutante https://www.facebook.com/ruralmutante

Instagram: @mutantes_inrural https://www.instagram.com/mutantes_inrural/

Correio electrónico: xornadas.inrural@gmail.com

Tamém se pode ligá-los no telefone 622834164