A princípios de mês publicamos umha nova sobre o último informe do grupo de expertos das Naçons Unidas sobre mudança climática (IPCC polas suas siglas em inglês) onde se concluía que era a atividade humana a responsável da mudança climática. Também se dizia que é imprescindível reduzir de jeito drástico as emissons de Gases de Efeito Estufa (GEE) para frear a mudança climática o qual implica uma transiçom energética cara as energias renováveis.
Esta semana filtrava-se o segundo borrador do Grupo III do IPCC, encarregado das propostas de mitigaçom onde se afirma que é necessário mudar o sistema económico atual para nom ultrapassar os límites do planeta. O rascunho filtrado assevera que “alguns cientistas enfatizam que as mudanças climáticas som causadas polo desenvolvimento industrial e, mais especificamente, polo caráter do desenvolvimento social e econômico produzido pola natureza da sociedade capitalista, que, portanto, consideram insustentável em última instância”.
Um segredo a vozes
Nada do que transcendeu nestas filtraçons é novo, mas é a refutaçom por parte do próprio sistema de que baixo umha lógica capitalista é impossível realizar a transiçom energética. Isto já era óbvio e mais para quem lê-se os informes publicados durante os últimos meses pola IEA (Agência Internacional da Energia).
Primeiro publicam o informe Net Zero by 2050: a Roadmap for the Global Energy Sector onde se insta aos governos a que reduzam o uso de combustíveis fósseis, mas uns dias depois publicam o Oil Market Report onde se lhe solicita à OPEP “abrir as torneiras para manter os mercados mundiais de petróleo adequadamente abastecidos” e deste jeito evitar um forte aumento de preços e impulsionar a o crescimento econômico. Compre lembrar que semanas atrás era o próprio presidente dos EUA, Joe Biden, quem solicitava à OPEP que aumentasse a produçom de petróleo, pois o preço do barril de Brent mantém-se em valores que oscilam entre os 70 e os 80 dólares, valor que impede a recuperaçom económica.
E ainda mais, apenas um mês mais tarde também publicam Electricity Market Report, onde se assume que será necessário incrementar notavelmente o consumo de carvom durante os vindouros anos para poder gerar a energia elétrica necessária. A este respeito, esta mesma semana era notícia na imprensa liberal o alto incremento no preço do carvom pola alta demanda nas centrais térmicas, feito que também afeta ao incremento do preço da luz.
A quadratura do círculo
A IEA primeiro recomenda dar passos cara a transiçom energética para dias depois dizer o contrário e instar a aumentar a produçom dos combustíveis fósseis mais consumidos para que o sistema nom colapse. Ressaltar que o petróleo e carvom som as fontes de energia mais empregadas do mundo e as principais responsáveis dos GEE e da mudança climática.
Os gestores do capitalismo mundial intentan ocultar o evidente: a inviabilidade da transiçom energética baixo o sistema capitalista.