Como cada mês de Janeiro, quando todos os clubes de remo galegos já começarom com os seus adestramentos e logo de terem-se celebrado já regatas amigáveis de pré-temporada, há que fazer a inscriçom para poder participar nas diferentes ligas de remo que se disputarám no verao.

Rematou o prazo para abonar o primeiro pago de inscriçom na Associaçom Liga Noroeste e ficarom inscritas um total de 22 embarcaçons para participar na liga galega de trainheras, o que supom umha mais que o ano passado e um novo registro de participaçom desde a sua criaçom há já mais de dez anos. As equipas competirám divididas em duas categorias, 12 equipas na categoria A e as 10 restantes na categoria B, que segundo os resultados da passada temporada, distribuirám-se do seguinte jeito.

Na liga A participarám o clube de remo Tirám, que está recém-descendido da liga ACT depois de onze temporadas na máxima categoria, e Samertolameu de Meira, que é o vigente campeão da liga. Estas duas trainheiras moanhesas som as favoritas a levarem-se a vitória final e terám como rivais às tripulaçons de Ares, Mecos, Bueu, Mera, Rianjo, Vila-Joám, Pobra, Amegrove e as recém-ascendidas de Muros e a segunda tripulaçom de Cabo da Cruz, que é o único clube que conta com duas trainheiras masculinas. A primeira equipa de Cabo será este ano a única representante galega que participará na liga ACT, onde terá que vogar contra os melhores deste desporto.

Corujo, Castropol e Chapela, que som as três equipas descendidas este ano, vogarám na liga B e terám que enfrentar-se às tripulaçons de A Cabana de Ferrol, Vila de Cangas, Cedeira, Perilho, Mugardos, Esteirana e Cesantes. Há que lamentar a baixa da trainheira de Virgem da Guia que logo de rematar na derradeira posiçom no ano 2018 este ano nom logra conformar equipa.

Esta listagem de embarcaçons nom é definitiva pois, como já tem sucedido em anos prévios, algumha tripulaçom já inscrita pode finalmente nom fazer o segundo pago da incriçom.

Há que salientar que na liga galega também participa umha equipa da Galiza oriental, em concreto da comarca de Terra Návia-Eu, o Club de Mar Castropol, que já competiu em ediçons prévias e na passada temporada descendeu de categoria logo de finalizar na penúltima posiçom.

Liga feminina

No que se refere à liga feminina, realizarom as inscriçom as equipas de Ribeira, Cado da Cruz, Perilho, Mugardos, Mecos-Corujo, Tirám, Bueu e Chapela. Um total de oito, o que também supóm um novo registro.

A situaçom geral do remo feminino, embora seja moi lentamente, está a melhorar. Ao contrário do sucedido em anos anteriores, quando havia que aguardar até o mês de Junho para saber as participantes, este ano o processo de inscriçom realizou-se paralelamente ao das ligas masculinas. Já nom é necessário aguardar a que rematem as competiçons de bateis e trainheirinhas para ver os movimentos de remeiras e as fusons entre equipas para saber as trainheiras participantes. Semelha que se está a superar a situaçom onde nenhum clube galego tinha remeiras suficientes para competir em trainheira.